دوربین های وایرلس

دوربین های وایرلس با طراحی بسیار زیبا و همچنین کارهای زیاد خود باعث شده تا طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نماید. امروزه از دوربین ها وایرلس برای امنیت مکان های مورد نظر استفاده می‌شود.در ادامه این مقاله ما میخواهیم به دوربین‌های وایرلس و کاربرد آن ها بپردازیم و اطلاعاتی را درباره این دوربین‌ها به شما بدهیم تا بتواند در خرید خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

دوربین های مداربسته بی سیم

این موضوع معمولی است که یکی از موارد در دوربین های بیسیم یا همان دوربین های وایرلس وجود دارد این میباشد که آنها هیچ سیمی را در خود جای ندادند و به هیچ کابلی متصل نیستند. دوربین‌های با این موضوع می‌توان از نوع دیگر دوربین های آنالوگ به حساب بیایند و تحت شبکه فعالیت کنند باید بدانید ان وی ار و دی وی ار این نوع دوربین ها به حالت بی‌سیم پشتیبانی می شود.

دوربین وایرلس آنالوگ

دوربین ها از سیگنال های آنالوگ برای کنترل خود از مدل بی سیم استفاده می کنند که معمولاً به دلیل نویز پذیری بالا کمتر کسی به سراغ این نوع دوربین ها می رود و این سیگنال ها برای ضبط دی وی آر ها بیشتر به کار خواهد رفت.

دوربین های دیجیتال یا همان دوربین های تحت شبکه

در حالت کلی این دوربین ها بیشتر زمان ها برای انتقال اطلاعات خود به دیگران از وای فای یا همان اینترنت استفاده می کنند که در این حالت فواید بسیار زیادی را در خود جای داده اند- از جمله کمتر شدن این دوربین ها این می باشد که هیچ نوع کابل و سیمی برای اتصال آنها استفاده نشده که در این صورت در در کابل کشی آنها صرفه جویی بسیاری شده است .می‌توان گفت که از کاربرد این نوع دوربین ها برای هوشمند سازی منازل استفاده میشود.

اما در دوربین های دیجیتال مثل دوربین های آنالوگ بیسیم اطلاعات به سمت برد دوربین حرکت می‌کند و ضبط می‌شود اما در اینجا تفاوتی وجود دارد که اگر ان وی آر بی سی مهم نبود می توان کار را به راحتی راه بیندازیم دستگاه اکسس پوینت درمیان دوربین وایرلس و ان وی آر استفاده می‌کنیم و توسط کابل شبکه این دو را به هم وصل می نماییم.

منبع تغذیه دوربین های وایرلس

دوربین های بیسیم یا همان دوربین های وایرلس در تغذیه خاص خود را در خود جای داده‌اند در این صورت حتی در حین قطعی برق نیز آنها می‌توانند به کار خود ادامه دهند و تصاویر محیط را ضبط نماید. اما یکی از بزرگترین معایب این نوع دوربین هایی می باشد که شما باید باتری های آن ها را بصورت دستی تعویض نمایید یا به صورت دوره‌ای آنها را به طور متعدد شارژ کنید. اندازه دوربین های وایرلس با یک باتری کاملا قوی کار می کنند که بهتر است در هنگام تعویض باتری ها از یک باتری بسیار قوی استفاده نمایید.

همچنین این نکته قابل توجه است که بدانید ویژگی بعضی از دوربین ها را در هنگام خرید باید مد نظر داشته باشید برای مثال دوربین های وایرلس و کاربرد آن ها ممکن است نسبت به دیگر دوربین ها بیشتر باشد اما دوربین های دیگر نسبت به این نوع دوربین ضعیف تر عمل کند.

دوربین های وایرلس در مقابل دوربین های سی بی

همان طور که میدانید ما در مطالب قبل  در مورد بیسیم ای بودن دوربین های وایرلس صحبت کردیم و گفتیم که این دوربین ها با باتری کار میکنند. اما ممکن است در این زمان برای ثبات دائمی دوربین های بیسیم نیازمند سیم کشی هایی شوید پس می‌توانم بگویم که شما در هنگام استفاده از دوربین های مداربسته وایرلس نیز نیازمند کابل های سیم کشی برای نصب دوربین های تان هستید. در این حالت شما دو انتخاب دارید یا گزینه اول این می باشد که شما به راحتی سیم کشی های دوربین را انجام دهید از دوربین های معمولی استفاده کنید و یا همان هزینه دوربین های وایرلس را پرداخت کنید و برای منبع تغذیه این دوربین سیم کشی کنید.

آیا نصب دوربین های وایرلس برای بسیاری از افراد توصیه می‌شود

در واقع در اینجا می‌توانم بگویم که اگر افرادی امکان کابل گیری در محیط های مورد نظر را برای نصب دوربین خود دارند- بهتر از دوربین های معمولی استفاده کنند استفاده ازبیسیم در بهترین حالت نیز ثبات کمتری نسبت به دوربین‌های معمولی و عادی دارد و توجه داشته باشید که برای نصب دوربین مداربسته شما به هر حال منبع تغذیه دوربین را نیازمند هستید و استفاده از باتری که می خواهید یک نوع دوربین معمولی برای خانه خود انتخاب نمایید از دوربین‌ هایی که با سیم کابل کار می کنند استفاده کنید تا بتوانید آنها را در مدت زمان بسیار زیاد نگه دارید.

کارکرد دوربین های وایرلس

از کارد کرد  ها دوربین های وایرلس برای کنترل کودکان و سالمندان و همچنین حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد میتوان استفاده کرد برای مثال ممکن است با پدر و مادری شاغل باشند و پرستار برای کودک خود گرفته باشند که در این صورت می توان از دوربین های وایرلس برای کودک خود نظارت داشته باشند.

اما دوربین های وایرلس به غیر از این نوع کارایی ها کارهای دیگری دارد برای مثال سنسور تصویر های دو مگاپیکسلی دید در شب و همچنین ذخیره سازی تصاویر.

سنسور تصویر ۲ مگاپیکسلی

بهترین مزایای استفاده از دوربین های بیسیم با تصاویر بسیار خوب آنها می باشد در برنامه این دوربین مداربسته امکان فراهم‌سازی کیفیت های بالا وجود دارد و همچنین سنسور و لنز دوربین به گونه‌ای با یکدیگر سازگار می‌شوند که بهترین عکس ها و فیلم ها را از محیط برای شما فراهم سازند.

دید در شب

یکی دیگر از قابلیت های این دوربین ها دیددرشب بودن آنهاست در واقع ۱۰ عدد ال ای دی دید در شب بر روی این دوربین ها قرار گرفته تا این دوربین ها در تاریکی شب می تواند تا فاصله ۵ متری را تشخیص دهند و برای شما عکسبرداری کند در مورد های مشابه بیشتر کارکرده دیددرشب در آن ها پیداست.

ذخیره سازی تصاویر

در پشت این نوع دستگاهها یک شیار بسیار باریک وجود دارد تا شما بتوانید برای ذخیره سازی دستگاه ها از حافظه های خارجی برای آنها استفاده نمایید و با استفاده از ظرفیت ۳۲ مگابایتی اطلاعات شما را پشتیبانی می‌کنند و این مقدار برای ضبط تصاویر و فیلم ها تا دو هفته برای شما مناسب می باشد ضبط می تواند به صورت ۲۴ ساعته اتفاق بیفتد یا به صورت زمانبندی خاص برای شما انجام شود.

در آخر می‌توانم بگویم که به شما پیشنهاد می شود اگر شما قصد خرید دوربین های وایرلس را برای مدت زمان بسیار بلند دارید بهتر است کابل کشی را برای منبع تغذیه این دوربین ها انجام دهید تا پس از نصب آنها هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید.