تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و تقلبی

تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و تقلبی

چگونه تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟ مسلماً، تفاوت بین دوربینهای امنیتی اصلی و تقلبی با ظهور دوربینهای ساختگی پیچیده، مانند دوربینهای دارای نور چشمک زن و حسگرهای حرکتی، سخت میشود. با این حال، تفاوت ها می تواند در چشم سارقان حرفه ای متمایز باشد.

یاد بگیرید که تفاوت بین دوربین های امنیتی واقعی و تقلبی را تشخیص دهید، اطلاعات کلیدی در زیر آمده است:

چگونه می توانید با نگاه کردن به آن متوجه شوید که یک دوربین امنیتی اصلی است یا تقلبی؟

لامپ های ال ای دی
هر کسی می داند که یک دوربین امنیتی اصلی با دید در شب، که این روزها بسیار رواج دارند، زمانی که شرایط نور محیطی ضعیف باشد، دارای چراغ های LED قرمز خواهد بود.

 

نمایندگی دوربین مدار بسته اصفهان با فروش بهترین دوربین های مدار بسته اماده انجام کلیه خدمات در این زمینه میباشد.

در مورد دوربین امنیتی ساختگی که با چراغ های LED تقلبی که چشمک می زند چطور؟
تشخیص تقلبی بودن این دوربین ها نیز سخت نیست. دلیلش این است که اکثر دوربینهای فریبنده با چراغ با باتریهای بدون کنترلر یا چیزی مشابه تغذیه میشوند و فقط در تمام مدت چشمک میزنند، حتی در طول روز که قرار است LED واقعی خاموش باشد. بنابراین آنها ظاهر ضبط را نمی دهند بلکه به مزاحمان می گویند که دوربین تقلبی است.

و LED واقعی خیلی روشن و واضح نیست. اگر تا به حال از یک دوربین امنیتی واقعی استفاده کرده باشید، این تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و تقلبی را به راحتی متوجه خواهید شد.

به نظر من بهتر است نور را خاموش کنید تا اینکه سیگنال آشکاری مبنی بر تقلبی بودن دوربین ارسال کنید.

پوشش دوربین های امنیتی

بسیاری از دوربین های ارزان قیمت تقلبی به نظر می رسند.
تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و تقلبی تا حد زیادی توسط مواد استفاده شده منعکس می شود.

معمولاً دوربین های امنیتی تقلبی به جای پوشش آلومینیومی ضد آب از پلاستیک ارزان قیمت ساخته می شوند.

 

محل نصب
افرادی که کسب و کارشان دوربین مدار بسته است. یا مجرمان باهوش محل نصب یک دوربین امنیتی جعلی را می دانند، به خصوص زمانی که آن را در مکان هایی با دسترسی آسان مانند درب ورودی قرار می دهند.

بدون تفاوت مثبت بین دوربین های امنیتی واقعی و تقلبی، محل نصب چیزی در مورد واقعی یا تقلبی بودن دوربین می گوید.

دوربین های امنیتی تقلبی با بدنه پلاستیکی شکننده هرگز نمی توانند در برابر باد و باران سیل آسا بایستند. برخی از آنها ممکن است پوشش بیرون زده داشته باشند، اما این برای محافظت در برابر آب و هوا کافی نیست. به عنوان مثال، سیم های تقلبی که در بیرون قرار دارند به راحتی می توانند آسیب ببینند.

بنابراین، اگر دوربین تقلبی دارید و می خواهید به طور موثر و دائمی عمل کنند، باید آنها را در یک منطقه محافظت شده مانند زیر لبه یا سقف قرار دهید.

در مقابل، دوربینهای امنیتی اصلی ، به ویژه دوربینهای دارای رتبه IP66 و IP65 ، میتوانند در هر مکانی خارج از منزل و بدون ترس از آب و هوا قرار گیرند.

بنابراین دوربین هایی که در فضای باز برای رویارویی با عناصر طبیعی قرار می گیرند احتمالا واقعی هستند.

 

سیم ها
امروزه بیشتر دوربینهای IP ساختگی دارای سیمهای تقلبی قابل مشاهده هستند که تفاوت بین دوربینهای امنیتی واقعی و تقلبی را بسیار گیجکنندهتر میکند.

اما به یاد داشته باشید آن دسته از دوربینهای تقلی که این جزئیات در آنها رعایت شده است، آشکارا نمی توان فهمید که جعلی هستند. (دوربین های امنیتی گنبدی اصلی سیم ها در معرض دید نیستند.)

بهترین دوربین مدار بسته اصفهان را از ما بخواهید.

انواع دوربین
راه دیگر برای تشخیص تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و تقلبی، یادگیری برخی از مدل های رایج دوربین های امنیتی جعلی است.

اگر «دوربینهای امنیتی جعلی» را در نوار جستجوی گوگل یا آمازون تایپ کنید، متوجه خواهید شد که همه نتایج یا دوربینهای گلوله یا

دوربینهای گنبدی هستند.

تقلید از این دو مدل بدون نقض حقوق مالکیت آسان است. و بیشتر دوربینهای بدون سیم که طراحیهای متمایزی دارند تقلید از آنها از نظر ساخت سختتر است.

 

علامت گذاری
چگونه می توانید تشخیص دهید که یک دوربین امنیتی جعلی است، به گونه ای که کاملاً مطمئن باشید؟

نام برند سادهترین و دقیقترین راه برای شناسایی دوربینهای امنیتی جعلی است، اگر قابل شناسایی باشد.

فقط یک دقیقه به جستجوی آنلاین برند اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که آیا دوربین امنیتی اصلی است یا تقلبی.

ممکن است متوجه شوید که برخی از دوربین های امنیتی نام تجاری روی جلد خود ندارند. به احتمال زیاد آنها دوربین های تقلبی هستند.

 

ردیابی حرکت
برخی از دوربین های امنیتی جعلی حتی دارای حسگر حرکتی داخلی هستند و برای ردیابی حرکات می چرخند.

در واقع، آنها دقیقاً حرکت را ردیابی نمی کنند، بلکه فقط به طور مداوم به جلو و عقب می چرخند، بنابراین یک سارق حرفه ای ممکن است از جعلی بودن آن آگاه باشد.

دوربینهای حسگر واقعی حرکت هرگز نمیچرخند وقتی کسی از کنار آن عبور میکند. آنها فقط کل رویداد را بدون انجام حرکات فیزیکی واقعی ضبط می کنند.

ردیابی حرکت به فناوری و زیادی نیاز دارد. حتی دوربین های اصلی هم فعلا نمی توانند این کار را انجام دهند، چه رسد به دوربین های ساختگی و جعلی.

این تفاوت بزرگی بین دوربین های امنیتی اصلی و جعلی است.

نصب آسان دوربین های امنیتی جعلی
اگر نصب آسان دوربین های جعلی برای شما منطقی به نظر می رسد صبر کنید، این اصلاً دلیلی نیست که به دوربین امنیتی جعلی روی بیاورید. نصب هرگز نباید به عنوان تفاوت بین دوربین های امنیتی اصلی و جعلی در نظر گرفته شود. دوربین امنیتی بدون سیم ، مانند Reolink Argus 3 Pro، نمونه ای عالی و بدون نیاز به سیم کشی است!

 

بهترین دوربین های امنیتی جعلی

آیا می خواهید دوربین های امنیتی جعلی را با دوربین های اصلی ترکیب کنید تا امنیت را افزایش دهید؟

تفاوتهای قابل تشخیص آسان بین دوربینهای امنیتی اصلی و جعلی را که در بالا ذکر شد را در نظر داشته باشید و یک دوربین امنیتی تقلبی مناسب را برای افزایش امنیت کلی انتخاب کنید.

اگر دوربین های گلوله تقلبی می خواهید، باید سیم های قابل مشاهده داشته باشند.

چراغهای الایدی دوربینهای امنیتی تقلبی باید چراغهای نظارتی کمحجمی باشند که واقعبینانه باشند.

دوربین فریبنده ای را انتخاب کنید که نام تجاری مجزا روی آن باشد.

فریب آن دوربین های تقلبی گلوله ای را نخورید، که

وقتی کسی از کنار آن عبور می کند شروع به چرخش می کند ،سارقان به خوبی می دانند که این دوربین ها جعلی و ساختگی هستند.

چگونه تشخیص دهیم که دوربین امنیتی تقلبی است یا واقعی؟
در بسیاری از موارد، ممکن است لازم باشد بدانید که آیا دوربین امنیتی IP یک دوربین امنیتی اصلی است یا ساختگی/جعلی . فرض کنید، اگر به خانه دوست خود بروید، ممکن است احساس ناراحتی کنید اگر توسط یک دوربین امنیتی ضبط شوید.
بنابراین چگونه یک دوربین امنیتی جعلی را تشخیص دهیم؟ چگونه دوربین اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

بدون شک دوربین های تقلبی موجود در بازار به قدری پیشرفته می شوند که اکنون با چراغ های LED چشمک زن تقلبی، سنسورهای حرکتی و کابل های تقلبی که از دوربین خارج می شوند، عرضه می

شوند.

با وجود تمام این ویژگیهای جعلی جدید، تشخیص دوربین امنیتی جعلی دشوارتر میشود. با این حال، هنوز علائم زیادی وجود دارد که باعث می شود یک نصاب حرفه ای دوربین مداربسته به راحتی متوجه دوربین تقلبی شود. در زیر چند تفاوت بین دوربین امنیتی اصلی و تقلبی ذکر شده است.

سیم کشی را بررسی کنید
امروزه اکثر دوربینهای امنیتی تقلبی با سیمهای تقلبی عرضه میشوند، با این حال، اگر دوربینی بدون سیم و ارزان ساخته شدهاند، به احتمال زیاد یک دوربین جعلی است.

چراغ های LED IR که نمی درخشند
اکثر دوربینهای تقلبی بدون چراغهای LED IR عرضه میشوند و این اولین نشانگر این است که شما با یک دوربین تقلبی سر و کار دارید. امروزه اکثر دوربین های امنیتی دارای چراغ های LED دید در شب IR تعبیه شده در دوربین هستند و وقتی هوا تاریک می شود روشن می شوند و قرمز می درخشند.

اگر نور مادون قرمز وجود نداشته باشد، دوربین در طول شب نمی تواند چیزی را ببیند، یک تصویر تاریک خواهد بود. یک دوربین تقلبی با چراغهای IR عرضه نمیشود و وقتی هوا تاریک میشود، نمیتوانید هیچ نوری را روی دوربین ببینید. بنابراین اگر تاریک است و دوربین هیچ نقطه قرمزی در اطراف لنز ندارد، به احتمال زیاد یک دوربین جعلی است.
اگر آن را با یک دوربین واقعی مقایسه کنید، به راحتی تفاوت را تشخیص خواهید داد. نورهای LED IR دوربین واقعی واضح، بیش از حد روشن و متعدد هستند.

نحوه نصب و قرار دادن دوربین

هنگام نصب یک دوربین امنیتی اصلی قوانین کمی وجود دارد. به عنوان مثال، سیم هایی که از دوربین می آیند روی قالب گیری یا لوله می روند و می توانید خط را با چشمان خود ردیابی کنید. از طرف دیگر، یک دوربین جعلی اصلاً سیم یا سیم تقلبی ندارد و به سادگی روی دیوار قرار می گیرد که سیم ها در معرض دید هستند یا از آنها مراقبت نمی شود.

همچنین، به خاطر داشته باشید که دوربینهای امنیتی در فضای باز باید از قرار گرفتن در معرض این عنصر جان سالم به در ببرند. معمولاً دوربین های گلوله ای دارای سایبان های بیرون زده هستند و محکم به نظر می رسند (از فلز). دوربین های گنبدی با جعبه اتصال و لوله کشی نصب می شوند. یک دوربین پلاستیکی تقلبی پس از چند هفته زیر نور خورشید بی رنگ می شود و ظاهری ساختگی پیدا می کند. بیایید بگوییم، دوربین های ساختگی هرگز

نمی توانند مانند تجهیزات حرفه ای واقعی به نظر برسند.

ساخت و ساز ارزان
بدیهی است که دوربین های ساختگی از مواد ارزان قیمت ساخته شده اند تا هزینه را کاهش دهند.

یک دوربین امنیتی واقعی محکم و از فلز ساخته شده است، دوربینهای ساختگی سراسر پلاستیک تقلبی هستند. بنابراین، راهی برای تشخیص واقعی یا جعلی بودن امنیت دوربین مداربسته، مشاهده حرفه ای بودن دوربین است.

لوگو تایپ روی دوربین را بررسی کنید
اکثر دوربینهای واقعی دارای علامتهایی مانند نام تجاری یا لوگوی روی بدنه دوربین هستند. یک دوربین تقلبی بیشتر با هر علامتی و بدون هیچ نشانی است.

اگر می توانید علائمی را روی دوربین ببینید، آنها را در گوگل جستجو کنید تا نتیجه را ببینید. اگر واقعی باشد، به صورت آنلاین لیست می شود. یا اگر میتوانید برچسب یا برچسبی روی دوربین ببینید، سریع عکس بگیرید و شماره مدل را جستجو کنید.

دوربین های PTZ باید حرکات را ردیابی کنند
اگر دوربین مورد نظر PTZ باشد باید بچرخد و سوژه را دنبال کند. این کاری است که توسط دوربین های امنیتی اصلی انجام می شود، دوربین های جعلی برای داشتن یک موتور در داخل آن بسیار ارزان هستند. به خاطر داشته باشید، دوربینهای ساختگی فقط یک عامل بازدارنده هستند، اگر بیش از حد گران شوند، کسی فقط یک سیستم امنیتی واقعی میخرد.

نتیجه
اکثر افراد با تجربه می توانند به راحتی تشخیص دهند که یک دوربین تقلبی است یا واقعی. بر روی یک دوربین ساختگی موارد زیادی وجود دارد که افراد می توانند با چشم غیر مسلح آنها را بررسی کنند و به این نتیجه برسند که دوربین ساختگی است. ما همیشه توصیه می کنیم مقداری پوا اضافی خرج کنید و یک سیستم دوربین امنیتی اصلی تهیه کنید .

گاهی اوقات، مغازه های کوچک اغلب توانایی خرید آنها را ندارند و مراکز و ساختمان های بزرگ با استفاده از ترکیبی از دوربین های اصلی و تقلبی هزینه ها را کاهش می دهند.

می توان آن را در مناطق پر تردد پیدا کرد
آنها گاهی اوقات همراه با دوربین های امنیتی اصلی استفاده می شوند، اما نه دقیقاً در یک مکان. این تصور امنیت کامل را ایجاد می کند و

باعث صرفه جویی در هزینه و هزینه های نصب و راه اندازی ساختمان / صاحب خانه / شرکت می
شود.

دوربین های امنیتی جعلی: چگونه کار می کند؟

این دوربین ها اغلب از مخلوطی از مواد ارزان قیمت و رنگ آمیزی خوب ساخته می شوند. آنها از دور تقریباً شبیه دوربین های اصلی هستند.

دوربینهای امنیتی جعلی شما را فریب میدهند تا فکر کنید تحت نظر هستید و میتوان از آنها برای جلوگیری از انجام کارهایی که نباید استفاده کرد، استفاده کرد.

دوربینهای غیرواقعی حتی میتوانند نور یا حرکت تقلبی داشته باشند تا مردم را فریب دهند .
این دوربینها گرانتر هستند و میتوان آنها را در

اکثر فروشگاههای بزرگ خریداری کرد.

منبع تغذیه
اکثر دوربین های اصلی می توانند از داخل خانه توسط DC تغذیه شوند. آنها از پریز برق اصلی خانه تغذیه می شوند، در حالی که اکثر دوربین های تقلبی از باتری های AA برای برق خود استفاده می کنند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

برخی از دوربین های تقلبی از باتری های قابل شارژ استفاده می کنند. اگر دوربینی با باتری قابل شارژ می بینید مراقب باشید. دوربین های امنیتی اصلی باتری های قابل شارژ ندارند.

ویژگیهای شارژ مجدد دوربینهای تقلبی اغلب بیاثر هستند، زیرا نمیتوانند همان قدرت دوربینهای واقعی را تولید کنند. یک دوربین

مداربسته تقلبی ممکن است منبع تغذیه ای نیز داشته باشد که حسگر CCD/CMOS آن را تامین می کند.

انواع مختلف دوربین های امنیتی
اکثر دوربین های تقلبی یا به شکل گنبدی یا گلوله ای هستند. این دوربین ها به راحتی قابل جعل هستند و بیشتر در خرده فروشی های بزرگ یافت می شوند.

سوالات متداول

بهترین دوربین امنیتی تقلبی چیست؟
بهترین دوربینهای امنیتی جعلی اطلاعات فوق را در نظر میگیرند و از ظاهر، رفتار، محل نصب و نام تجاری دوربینهای واقعی تقلید میکنند.

چگونه می توان تشخیص داد که

دوربین امنیتی روشن است؟
مهم است که مطمئن شوید دوربین امنیتی شما به درستی کار می کند و اطلاعات صحیح را ثبت می کند. این بستگی به نوع دوربین شما دارد. دوربین امنیتی IP مجهز به نور قرمز چشمک زن مادون قرمز باید دارای یک نور قرمز کوچک اطراف لنز باشد.

ورود به نرم افزار امنیتی خود نیز امکان پذیر است. اگر دوربین ها به درستی کار می کنند، این به شما امکان می دهد فیلم پخش زنده را مشاهده کنید. دوربین های امنیتی معمولا دارای نشانگرهای قدرت هستند که به شما اطلاع می دهند که آیا دوربین ها کار می کنند یا خیر. این نشانگرها بسته به دوربین می توانند یک چراغ چشمک زن یا قرمز باشند.

آیا دوربین های امنیتی جعلی از سارقان جلوگیری می کنند؟

دوربینهای تقلبی را میتوان توسط بیتجربهترین سارقان نیز فریب داد. این “دوربین ها”، اگرچه قادر به دستگیری مجرمان حرفه ای نیستند، می توانند توسط سارقان “پاره وقت” جوان تر مورد استفاده قرار گیرند. هرکس چیزی شبیه دوربین ببیند ممکن است بترسد.

نتیجه
در اینجا ما راهنمایی را که در بالا در مورد آن صحبت می کنیم به شما ارائه می دهیم. در برخی موارد بسیار مفید است. امیدواریم تشخیص دوربین تقلبی یا اصلی برای شما آسان تر باشد. اگر هنوز سوالی دارید، می توانید مستقیماً از ما بپرسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *