دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP

دوربین تحت شبکه یاInternet Protocol Camera  که به طور خلاصه به آن دوربین‌های IP هم می‌گویند ارسال و دریافت تصویرها را به واسطه‌ی بستر شبکه انجام خواهند داد و مبادله‌ی اطلاعات از راه کابل شکل نخواهد گرفت. دوربین‌های IP را نسل مدرن دوربین‌های مدار بسته تلقی می‌کنند و با توسعه فضای مجازی و اینترنت این گونه از دوربین‌ها که با به کار بردن اینترنت تصویرها را دریافت می‌کنند شکل گرفته‌اند. در دوربین‌های مدار بسته IP هر دوربین حاوی یک شناسه یکتا است که در یک شبکه محلی تعریف خواهد شد. به همین علت امنیت این گونه از دوربین‌ها خیلی زیاد می‌باشد و توانایی مدیریت فایل‌ها در آن امکان‌پذیر است. این دوربین‌ها را مناسب‌ترین گونه دوربین مدار بسته می‌پندارند که ویژگی‌های خاصی را برای کاربران ارائه خواهد داد.

بهترین شرکت دوربین مداربسته اصفهان اماده انجام کلیه خدمات در این زمینه میباشد.

اجزای دوربین مدار بسته IP

دوربین مداربسته IP اجزای مختلفی دارد که در زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم :

دوربین تحت شبکه

دوربین تحت شبکه اصلی‌ترین جز دوربین مداربسته IP می‌باشد. دوربین تحت شبکه تصویرها را با رزولوشن عالی ضبط و در بستر اینترنت انتقال خواهد داد.

سیستم ضبط تصویر یا NVR 

تصویرهای دوربین مداربسته تحت شبکه به کمک سرور مرکزی ضبط و دریافت می‌شوند. ولی موردهایی مثل نمایش تصویر، نشان دادن تصویر زنده، انتقال تصویر و غیره به واسطه‌ی سیستم NVR یا سیستم ضبط تصویر انجام خواهد شد.

دیسک سخت (هارد دیسک)

دوربین مداربسته IP به جز دوربین و سیستم NVR به اجزای فرعی دیگری هم نیاز خواهد داشت. هارد دیسک از جمله مهم‌ترین اجزای فرعی مورد احتیاج می‌باشد. شما باید یک هارد دوربین متناسب برای دوربین مداربسته خود خریداری نمایید. می‌توان بیان کرد رزولوشن تصویر ضبط شده روی هارد دیسک سیستم ضبط به کیفیت هارد بستگی خواهد داشت.

منبع تغذیه دوربین 

تغذیه دوربین IP به دو شکل امکان‌پذیر می‌باشد. شما قادر هستید سوئیچ‌های ) POE مبادله برق از راه کابل اترنت) و یا آداپتورهای 12ولت DC را برای تغذیه دوربین تحت شبکه به کار ببرید.

سوئیچ شبکه

یکی دیگر از لوازم دوربین مدار بسته سوئچ شبکه می‌باشد. در یک دوربین مداربسته تحت شبکه، جمع شدن دوربین‌ها و تغذیه آن‌ها به واسطه‌ی سوئیچ شبکه انجام خواهد گرفت.

کابل شبکه

برای انتقال تصویرهای دوربین تحت شبکه میان سوئیچ و دوربین و همین‌طور میان دوربین و سیستم ضبط صدا احتیاج به کابل شبکه می‌باشد.

کابل برق

برای تغذیه دوربین‌ها به واسطه‌ی آداپتور احتیاج به کابل برق می‌باشد. به‌ طریقی که از مکانی که سیستم ضبط صدا نصب است تا محلی که دوربین تحت شبکه قرار دارد یک کابل برق کشیده خواهد شد.

چگونگی کار کردن دوربین IP

دوربین‌های IP به این شکل کار خواهند کرد که دوربین بعد از درج وضبط تصویرها، فایل تصاویر را از راه شبکه برای انتقال فشرده خواهد کرد. فیلم‌های دوربین‌های تحت شبکه در سیستم ضبط تصویر ثبت خواهند شد. این سیستم مانند یک رایانه با نرم‌افزار مدیریت فیلم می‌باشد. اکثر دوربین‌های تحت شبکه دارای حسگرهای حرکتی و سرورهای وب داخلی هستند که برای آن‌ها تنظیم و دیدن از هر مرورگر وبی را امکان‌پذیر خواهد کرد. چگونگی کارایی سیستم ضبط تصاویر به‌ نوعی می‌باشد که تصویرهای ویدئویی را در فرمت دیجیتال درج خواهد کرد و این تصویرها را به سیگنال  IPقابل ارسال به واسطه‌ی شبکه‌های فناوری اطلاعات تبدیل می‌کند. از جمله شبکه‌های فناوری اطلاعات می‌توان شبکه‌های محلی و گسترده و اینترنت را نام برد. سیستم ضبط تصاویر تشکیل شده از یک ضبط کننده فیلم به صورت دیجیتال و یک شبکه ویدئو سرور می‌باشد. این ترکیب خارق‌العاده در سیستم ضبط تصاویر این امکان را برای شما مهیا خواهد کرد که در هر جای کره زمین هستید قادر باشید فیلم ضبط شده و زنده دوربین تحت شبکه را ببینید. این قابلیت واقعا عالی‌ است. با این توانایی حتی در سفر هم قادر هستید محل کار یا هرجایی که دوربین تحت شبکه را قرار داده‌اید کنترل نمایید.

برای دیدن دوربین مداربسته مخفی در اصفهان کلیک کنید و از ما مشاوره کنید.

نقاط قوت دوربین مدار بسته IP

  • قابلیت استفاده از بزرگنمایی‌های دیجیتال با کمترین افت بر روی تصویرها (به خصوص در رزولوشن‌های مگاپیکسلی).
  • قابلیت انتخاب و مشخص نمودن کیفیت‌های گوناگون برای دریافت تصویرها.
  • امکان مشخص نمودن رزولوشن و تعداد فریم برای هر کانال به شکل جداگانه.
  • امکان انتخاب قالب فشرده‌سازی.
  • این نوع دوربین‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که قابل توسعه ‌باشند.
  • امکان به کار بردن فیبرهای نوری در مجتمع‌های بزرگ با تعداد دوربین‌های مداربسته بالا و حجم دیتای زیاد.
  • قابلیت انتقال دیتا به واسطه‌ی اینترنت به شکل کاملا مستقیم.
  • دوربین های مداربسته IP را می‌توان به شکل چند کاربره و از راه دور به کار برد. این عملکرد برای تماشای تصویرهای زنده و تصویرهای ضبط شده و در هر تایمی امکان‌پذیر است. به علاوه از نظر مکانی نیز محدودیتی وجود نخواهد داشت و دسترسی Remote از هر شبکه‌ای و از راه اینترنت میسر می‌باشد.
  • قابلیت به کار بردن از فناوری‌های بی سیم تحت شبکه  با بردهای خیلی زیاد، پایداری بالا و امنیت عالی.
  • دارای فرمت تصویر منعطف‌پذیرمی‌باشد.

نقاط ضعف دوربین مدار بسته IP

در کنار نقاط قوت و خصوصیات مثبتی که در دوربین‌های مدار بسته IP وجود دارد، نقاط ضعفی را هم می‌توان برای آن بیان کرد.

محدودیت پهنای باند

از جمله این نقاط ضعف می‌توان محدودیت پهنای باند را نام برد، که این مسئله به علت ساخت سیگنال دیجیتال و ساخت تصویرهایی با رزولوشن بالا می‌باشد که احتیاج به پهنای باند بالاتری دارد. به خصوص در دوربین‌های با رزولوشن بالا حجم بسیاری از دیتا باید در هر لحظه در شبکه منتقل شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه ممکن است باعث بروز اختلال در شبکه هم شود. به هر حال با به کار بردن شبکه‌های فیبر نوری و گیگابایتی می‌شود این مشکل را حل کرد و در صورت رخ دادن اختلال باید ظرفیت شبکه را بالا برد.

محدودیت طول کابل

به جز محدودیت پهنای باند، محدودیت طول کابل نیز از دیگر نقاط ضعف دوربین‌های IP می‌باشد. در این دوربین‌ها کابل‌های Cat5 و Cat6 به کار می‌رود که برای به کار بردن کابل Cat5، محدودیت مسافت تا مقدار 100 متر وجود دارد و می‌توان این مسئله را با کابل‌های Cat5e تا حدودی رفع کرد. برای حل این مشکل با به کار بردن تکرارکننده می‌توان این مسافت را بالا برد.

کاربردهای دوربین مدار بسته IP

به علت رزولوشن بالای تصویرهایی که دوربین‌های IP به وجود می‌آورند، به کار بردن آنها در مکان‌هایی که حساسیت زیادی دارند مثل مواقعی که تشخیص چهره حائز اهمیت می‌باشد و یا جزئیات خیلی مهم باشد احتیاج خواهد بود تا دوربین‌های مدار بسته IP نصب شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *