هارد مناسب دی وی ار

هارد مناسب دی وی ار:

برای منازل مسکونی از هارد های با ظرفیت چند ترا استفاده کنیم

هاردها قطعه ‌ای الکترونیکی هستند که اغلب به عنوان یک منبع ذخیره و نگهدارنده فایل ها در انواع و اقسام سیستم به کار می روند‌. یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با هاردها دارای اهمیت است اندازه ظرفیت‌ آن ها می باشد که واحد سنجش آن بایت است. معمولا، هاردها دارای دو حجم متفاوت حجم اسمی و حجم واقعی هستند که با توجه به این دو مورد ظرفیت جداگانه ای برای آن ها تعریف می شود. در این مقاله ما تصمیم داریم بررسی کنیم که برای منازل مسکونی از هارد های با ظرفیت چند ترا استفاده کنیم‌. لطفاً شما هم با ما همراه شوید.

شرکت دوربین مداربسته اصفهان امادگی انجام کلیه پروژه های شما را در سراسر اصفهان با بهترین قیمت و در اسرع وقت دارد.برای نصب دوربین مدار بسته در اصفهان کلیک کنید.

هارد چیست و چه کاربردی دارد؟

هارد، قطعه ای است که جهت ذخیره سازی و حفظ و ضبط داده ها و پشتیبان گیری از داده های مهم مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه دارای حجم های زیادی بوده و قادر هستند تا ترابایت ها حجم  جهت ذخیره سازی فایل های مهم برای کاربران فراهم سازد. هارد ها جهت حفظ و نگهداری فایل های مهم بسیار دقیق و خالی از خطا عمل کرده و حتی دارای قابلیتی هستند که کاربران این قطعه می توانند به راحتی فایل ها و داده های ذخیره شده بر روی یک هارد را در صورت خرابی آن به هارد های دیگری منتقل سازند.

در واقع تمامی داده ها یا برنامه های ذخیره شده روی رایانه و لب تاب بر روی هارد ذخیره می گردد. به نحوی که در صورت خارج کردن این قطعه از سیستم دیگر کاربران امکان دستیابی به اطلاعات نوشته، ضبط و ذخیره شده در سیستم خود ندارند. لازم به ذکر است که اطلاعات به صورت مغناطیسی بر روی هارد ها ذخیره می شوند. به همین دلیل پس از خاموش شدن، سیستم اطلاعات ضبط شده روی هارد به صورت کاملا دست نخورده باقی مانده و حفظ می شوند. این محصول امروزه به منظورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال یکی مهمترین قطعات سیستم هایی نظیر لب تاب و کامپیوتر و همچنین دوربین های مدار بسته بوده که کیفیت و ظرفیت هارد هر کدام از سیستم های ذکر شده رابطه کاملا مستقیمی با قیمت آن خواهد داشت.

معروف ترین و پرکاربرد ترین نوع هارد

امروزه هاردها نیز همچون دیگر ابزارهای الکترونیکی از تنوع بالایی در بازار برخوردار بوده و مردم می تواند بر اساس بودجه ای که دارند یک سیستم با ظرفیت و کیفیت هارد متفاوت با برند مناسب خریداری کنند در حال حاضر هاردهای  اکسترنال معروف ترین نوع هارد هستند که بیشترین کاربرد را دارا می باشند. هارد اکسترنال دارای ظرفیت مناسبی بوده و کاربران می تواند به عنوان یک منبع ذخیره سازی ایده آل و رضایت بخش از آن استفاده کنند.

نحوه استفاده و کار با هارد اکسترنال بسیار آسان بوده و جهت استفاده  فقط کافی است آن را به لپ تاپ یا کامپیوتر یا دوربین های مدار متصل کرد و اطلاعات و داده هایی که لازم است انتقال یابد را به محصول، منتقل ساخته و بر روی آن ذخیره نمود.

هارد مناسب دی وی ار باید حتما استاندارد های مناسب برای ذخیره کردن و امن بودن را داشته باشد تا خیالمان بابت اطلاعات راحت باشد.

برای منازل مسکونی از هارد های با ظرفیت چند ترا استفاده کنیم؟

هارد مناسب برای منازل مسکونی باید دارای ظرفیت بالایی باشد. زیرا هارد های منازل مسکونی که اغلب برای دوربین های مدار بسته جهت بالا بردن امنیت منازل تعبیه می شوند، باید دارای قابلیت و ظرفیتی باشد که امکان ذخیره حجم وسیعی از فیلم های گرفته شده به واسطه دوربین های مدار بسته را داشته تا به این ترتیب قابلیت کاربری استفاده از دوربین های مدار بسته در مدت زمان بیشتر فراهم گردد.

در حال حاضر هاردها در چهار نوع اصلی در بازار یافت می شوند که این چهار نوع شامل؛ pata, sata, scsl و ssd هستند که هارد  (PATA) اولین نوع هارد درایوی بود که با استفاده از واسط استاندارد ATA به کامپیوترها نصب گردید. معمولا هارد PATA با کابل روبان ۴۰ یا ۸۰ رشته به سیستم متصل می شود  و امکان انتقال چندین بیت داده را به موازات هم دارد.

هارد SATA درایوها جایگزین PATA در کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ قابلیت اتصال دارند. تفاوت اصلی دو هارد معرفی شده در رابطی است که ارتباط الکتریسیته و داده را فراهم می سازد. شماره سریال هارد (SATA)ATA))نسبت به نسل (PATA)ATA)) مزایای زیادی دارد.

هارد SCSI رابط سیستم کامپیوتر کوچک (SCSI) مشابه درایو IDE است. هارد SCSI را می توان به صورت داخلی یا اینترنال و خارجی یا اکسترنال به کامپیوتر و لپ تاپ متصل نمود.

هارد SSD) به طور کامل با مدل های قدیمی فرق دارند و از قطعات غیر متحرک ساخته شده اند. همچنین در این مدل هارد برای ذخیره داده از فناوری فلش مموری استفاده می شود. در این هارد از مدارهای مجتمع برای ذخیره دائمی داده استفاده می شود. در حال حاضر از بین موارد ذکر شده بهترین هارد مناسب برای منزل مسکونی از هارد SCSI می باشد زیرا، سریعتر و پایاتر بوده و برای عملیات ۲۴/۷ و یکسره ایده آل می باشند‌

همچنین مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بهتری در آرایه دارند و به خوبی برای ذخیره و جابجایی مقادیر زیاد داده سازگار گشته اند.

برای تماس با شرکت نصب دوربین مداربسته اصفهان کلیک کنید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

رابطه تعداد دوربین با ظرفیت هارد منازل

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم سیستم هایی نظیر کامپیوتر، لب تاب و دوربین های مدار بسته از جمله مواردی هستند که به هارد نیاز دارند. بنابراین جهت ارائه پاسخ برای این پرسش که برای منازل مسکونی از هارد های با ظرفیت چند ترا استفاده کنیم، اول باید بدانیم که هارد خریداری شده به چه منظور و با چه سیستمی خریداری می گردد.
اگر هارد برای دوربین های مدار بسته خریداری می شود باید از ظرفیت نسبتا بالایی برخوردار باشد. همچنین تعداد دوربین های مدار بسته به کار رفته در منازل مسکونی نیز با ظرفیت هارد در ارتباط می باشد. اگر فرض کنیم یک هارد 4 ترابایت و 6 عدد دوربین در یک منزل به کار بروند، دوربین ها به مدت یک هفته قابلیت ضبط تصاویر بر روی هارد را دارند. اما اگر تعداد دوربین ها دوبرابر شود، مسلما به هاردی با ظرفیت بالاتر، حدود دو برابر قبل  جهت ذخیره تصاویر یک هفته نیاز می باشد. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که هرچه تعداد دوربین ها بیشتر شود به تعداد هارد با ظرفیت بیشتری نیاز است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *