دوربین مدار بسته بچه

دوربین مدار بسته بچه، یکی از انواع دوربین های نظارتی می باشد که در جهت مراقب از کودکان و همچنین نظارت افراد سالمندان نیز استفاده می شود. والدین کودکان، همیشه نگران فرزندان خود و نگهداری و مراقب از آن ها هستند. این نگرانی نسبت به فرزندان نوزاد بسیار بیشتر می شود، چرا که نیازمند امنیت جدی برای آن ها می باشد .  این روز ها با توجه به این که مشغله خانواده ها زیاد بوده و امکان نظارت دائمی برای آن ها وجود ندارد ، استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدیدی از دوربین های مدار بسته به نام دوربین مدار بسته بچه گسترش پیدا کرده است.  از این دوربین ها در جهت مراقبت از فرزندان ، سالمندان و همچنین پرستار کودکان  در منزل مورد استفاده قرار می گیرد ، چرا که به وسیله ی این نوع سیستم های امنیتی می توانید از هر مکانی و به وسیله ی تلفن همراه و یا برخی دیگر از نمایشگر ها جایی که دوربین در آن نصب شده است را مشاهده نمایید . این نوع دوربین ها از قابلیت ضبط تصاویر و صدا نیز برخوردار هستند . همین ویژگی ها سبب شده تا از دوربین های پرطرفدار در میان کاربران به شمار بیاید.

دوربین مدار بسته بچه چیست ؟

دوربین مدار بسته بچه به سیستم هوشمندی برای کنترل اتاق کودک اطلاق می گردد که در جهت نظارت هوشمند اتاق کودک و فرزندان در زمانی که والدین در منزل حضور ندارند ، استفاده می شود . دوربین مدار بسته بچه را با نام هایی مانند دوربین مراقبت از کودک ، دوربین کنترل پرستار کودک ، دوربین مدار بسته پرستار کودک ، دوربین مراقب از سالمندان نیز شناخته شده اند .

دوربین مدار بسته بچه اصفهان

دوربین های مدار بسته بچه  ، از ویژگی های بسیاری برخوردار هستند .که در ذیل تعدادی از آن ها را برای شما آورده ایم ؛

  • قابلیت چرخش لنز

شما می توانید دوربین را به گونه این تنظیم نمایید که با حرکت کودک یا پرستار فرزندتان ، لنز دوربین نیز حرکت کند ، در نتیجه به طور دقیق بر روی فرزندتان نظارت داشته باشید .

در واقع به وسیله ی این ویژگی ، لنز دوربین در صورت هر نوع مشاهده حرکتی ، به حرکت در آمده و تصاویر جدید را ضبط نموده و از ضبط تصاویر تکراری جلوگیری می نماید .

  • ارسال صدا

به وسیله ی بلندگو هایی که در نوع سیستم های امنیتی وجود دارد ، می توانید صدای خود را از طریق دوربین در محیطی که دوربین نصب شده است ، پخش کنید .

  • دریافت صدا

از طریق میکروفون هایی که در این دوربین ها نصب شده اند ، به راحتی می توانید صدای فرزندتان را از طریق دوربین بشنوید و با فرزند خود کاملا ارتباط داشته باشید .

  • قابلیت دید در شب

با استفاده از این ویژگی می توانید هنگامی که  فرزندتان خوابیده است ؛ بر روی او کاملا نظارت داشته باشید و در صورت بروز هر گونه مشکل ، به سراغ کودکتان بروید .

  • قابلیت پخش فایل های صوتی از قبل ضبط شده

برخی از انواع دوربین مدار بسته بچه ، قابلیت این را داشته تا فایل هایی که از قبل ضبط شده را پخش کند . مثلا می توان لالایی ها و داستان های ضبط شده را در هر زمانی برای فرزندان خود پخش کنید .

  • ذخیره اطلاعات در حافظه رم

این ویژگی سبب می شود تا صدا و تصاویر اتاق کودکان را برای شما ضبط شود .

  • قابلیت اتصال به اینترنت

این نوع دوربین ها می توانند به اینترنت متصل شوند و تصاویر اتاق کودکان را از هر فاصله ای برای شما ارسال نمایند .

مزایا و معایب دوربین کنترل کودک

دوربین مدار بسته بچه مانند انواع دیگر دوربین مداربسته اصفهان دارای امکانات و ویژگی هایی می باشد که محاسن و معایب این نوع دوربین ها را به دنبال دارد . در ذیل تعدادی از این مزایا و معایب را برای شما ارائه داده ایم ؛

مزایای دوربین کنترل کودک

  • نصب آسان و راحت

نصب و راه اندازی دوبین مدار بسته کودک بسیار راحت و آسان می باشد . به این صورت که کافیست این نوع دوربین ها را فقط در محل مورد نظر خود قرار دهید . برای نصب این نوع دوربین ها بر روی دیوار نیاز به پایه دوربین است . در برخی از مدل های این نوع دوربین ها ، پایه دوربین در درون جعبه آن قرار دارد که دیگر نیازی به خرید جداگانه پایه دوربین نمی باشد .

  • تغییر زاویه دوربین از راه دور

این نوع دوربین ها قابلیت این را دارند که از راه دور و بدون دخالت دست و حتی به وسیله ی تلفن همراه ، به دلیل دارا بودن قابلیت PTZ  زاویه دید دوربین را تغییر دهند .

  • عدم نیاز به تجهیزات جانبی

دوربین مدار بسته بچه ، خود پکیج کاملی می باشد که دیگر نیاز به خرید لوازم جانبی و نصب و راه اندازی آن ها ندارد . به همین دلیل نصب این نوع دوربین ها نسبت به دوربین های دیگر بسیار راحت تر و ارزان تر می باشد .

 معایب دوربین کنترل کودک

  • ذخیره اطلاعات بر روی حافظه رم

ذخیره شدن اطلاعات بر رو حافظه رم ، باعث می شود امنیت این نوع از سیستم های مدار بسته بسیار کم باشد . چرا که اگر این نوع دوربین ها به سرقت برده شود ، تمامی شواهد و اطلاعات شما از بین خواهد رفت .

  • جداسازی آسان قطعات دوربین

قطعات این دوربین به راحتی از یکدیگر جدا می شوند که این مسئله باعث کاهش امنیت دوربین مدار بسته کودک می شود .

  • استحکام و مقاومت پایین

این نوع دوربین ها در برابر عوامل خارجی مانند باد ، باران ، گرد و خاک از خود مقاومت خوبی نشان نمی دهند . در نتیجه نمی توان آن ها را در فضای باز نصب نمود .

سخن آخر :

دوربین مدار بسته بچه  یکی از مدل های پرطرفدار سیستم های امنیت می باشد . چرا که به راحتی نصب شده و قابلیت انتقال تصاویر زنده و ضبط شده را از راه دور بر روی تلفن همراه شما نیز دارد . این دوربین بسیار کوچک قابلیت نصب در هر مکانی بدون نیاز به سیم کشی می باشد . ما در این مقاله به بررسی این نوع دوربین ها پرداختیم، امیدواریم اطلاعات لازم و کافی را برای شما ارائه داده باشیم .

دوربین مدار بسته بچه اصفهان

دوربین مداربسته پرستار کودک

دوربین مداربسته پرستار بچه

دوربین مداربسته اتاق کودک