دوربین مدار بسته ahd

دوربین مدار بسته ahd  و انواع آن

ahd مخفف عبارت انگلیسی  Analog High Definition بوده که از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا به شمار می ­آید. این تکنولوژی در انواعی از سیستم های مدار بسته به کار گرفته شده است. با توجه به عبارت ذکر شده، دوربین مدار بسته ahd به معنای دوربین مدار بسته آنالوگ با کیفیت و رزولوشون بسیار بالا می باشد. در واقع این نوع دوربین ها، تصاویر ضبط شده را با نمایش بهتر و کیفیت بسیار بالاتر نسبت به دیگر دوربین های مداربسته آنالوگ انتقال می دهند. به عبارتی دیگر؛ می توان تصاویر ضبط شده را به صورت زنده و بدون هیچ گونه تاخیری در ارسال، تماشا کرد. ما در این مقاله به بررسی تمامی جوانب دوربین مدار بسته ahd  و انواع آن پرداخته و برای شما ارائه داده ایم.

دوربین مدار بسته ahd  چیست؟

دوربین مدار بسته ahd  یکی از انواع دوربین های مدار بسته مطابق با تکنولوژی روز دنیاست. این نوع از دوربین ها، جز دوربین های مدار بسته آنالوگ محسوب می شوند که بر خلاف انواع دیگر ، قابلیت ارسال تصاویر، با حجم و رزولوشن بالا را دارند. کیفیت دوربین های مدار بسته ahd  و انواع آن، 720 و 1080p می باشد. در واقع می شود بیان کرد که کیفیت و رزولوشن این نوع سیستم های مدار بسته، بسیار بیشتر از دوربین های قدیمی آنالوگ می باشد. البته لازم به ذکر است که این نوع سیستم ها بر اساس کیفیت تصاویر و شکل ظاهریشان در انواع مختلفی تولید شده اند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته ahd  و انواع آن

یکی از انواع تجهیزات ضروری و مهم برای کنترل و نظارت بر روی مکان­های مورد نظر، دوربین های مدار بسته اصفهان هستند. دوربین ها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن ها، دوربین مداربسته ahd  می باشد. این نوع دوربین ها طبق سیگنال های الکترونیکی کار کرده و خود نیز انواع مختلفی دارد که در ذیل به بررسی هر کدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت:

  • دوربین مدار بسته صنعتی

یکی از انواع سیستم های مدار بسته ahd، دوربین مدار بسته صنعتی می باشند که با نام box  نیز در میان افراد شناخته شده هستند. شکل ظاهری آن به صورت مستطیل شکل بوده که از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده است.

این سیستم های صنعتی، اجزای مختلفی دارند که از مهم ترین آن ها، لنز می باشد که به طور مستقیم، بر روی کیفیت ضبط تصاویر تاثیر گذار است. لنز سیستم های مدار بسته صنعتی به صورت جداگانه بر روی آن نصب می گردد. قابل ذکر است انتخاب نوع لنز بستگی به نوع کاربرد آن دارد.

این نوع سیستم ها، قابلیت دید در شب ندارند اما می توانند در محیط هایی با نور کم، تصاویر را با کیفیت مناسبی ثبت کنند. دوربین مدار بسته صنعتی را می توان در جهت های مختلف تنظیم نمود. از دیگر قسمت های مهم این نوع سیستم ها، پایه دوربین است که از طریق آن، می توان دوربین را بر روی سقف و یا دیوار نصب نمود. جنس ماده ای که پایه از آن ساخته می شود، باعث می شود بتواند وزن دوربین را کاملاً تحمل کند.

  • دوربین مدار بسته دام

یک نوع از دوربین مدار بسته ahd  و انواع آن ، دوربین مدار بسته دام می باشد. این نوع سیستم های مدار بسته، در دو نوع قابلیت دید در شب و دوربین معمولی طراحی و ساخته شده اند. سیستم دید در شب این نوع سیستم ها، مجهر به لامپ های LED می باشند که با استفاده از نور مادون قرمز، امکان ضبط تصاویر با کیفیت مناسب را در شب فراهم کرده اند.  همچنین شکل ظاهری آن ها، شبیه به گنبد می باشد. از دیگر قابلیت های این نوع دوربین های ahd، قابلیت چرخش، خم شدن و زوم کردن را می توان نام برد.

  • دوربین مدار بسته بولت

یکی نوع دیگر از دوربین مدار بسته ahd و انواع آن، می توان از دوربین مدار بسته بولت نام برد. این نوع سیستم های مداربسته، قابلیت دید در شب داشته و با استفاده از چراغ های LED که در آن وجود دارد، میدان دید دوربین را افزایش پیدا می دهند.

  از قطعات مهم این نوع سیستم های مدار بسته، لنز می باشد. انتخاب صحیح یک لنز مناسب، نقش اساسی را در کارایی و کیفیت دوربین، ایفا می کند. لنز این دوربین ها به دو صورت ثابت و متغیر در دسترس عموم قرار گرفته است.

شکل ظاهری این نوع سیستم های مدار بسته،  شبیه به استوانه با بدنه ای فلزی می باشد.

 مزایا و معایب دوربین مدار بسته ahd و انواع آن

همه ی تکنولوژی های روز دنیا دارای مزیت ها و معایبی می باشند. سیستم های مدار بسته ahd نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در ذیل به بررسی مزایا و معایب این دوربین ها پرداخته ایم.

مزایای دوربین مداربسته ahd

  • وضوح و کیفیت بالای تصاویر.
  • برخلاف دوربین مداربسته آنالوگ، تصاویر به صورت نقطه ای و یا پیکسلی تشکیل می شوند.
  • قابلیت زوم شدن تصاویر و مشخص بودن جزییات.
  • قیمت مناسب در برابر کارایی ایده آل
  • قیمت هم تراز با دوربین های مدار بسته آنالوگ به علت تجهیزات و قطعات یکسان.
  • کاهش محدودیت فاصله بدون کاهش کیفیت تصاویر ضبط شده

 معایب دوربین مدار بسته ahd

  • عدم قابلیت اتصال سیستم های ahd به دوربین های معمولی
  • عدم اتصال مستقیم دوربین ahd به مانیتور تست یا تلوزیون
  • نصب مشکل به علت عدم اتصال مستقیم به مانیتور تست یا تلوزیون
  • سخت بودن رفع مشکل به علت عدم اتصال مستقیم به مانیتور تست یا تلوزیون

 

ویژگی های دوربین مدار بسته ahd  و انواع آن

از مهم ترین ویژگی های این نوع دوربین ها، بکار گیری تکنولوژی ahd در آن ها  و همچنین طول مسافتی است که تصاویر را ارسال می کنند. دوربین های ahd از خانواده دوربین های آنالوگ می باشند اما وضوح تصاویر در این نوع سیستم ها بر حسب مگاپیکسل می باشد. از دیگر ویژگی های دوربین های ahd انتقال تصاویر در بستری دیجیتالی به وسیله کابل کواکسیال می باشد. کاربرد این تکنولوژی در این نوع دوربین ها باعث شده که تصاویر بدون افت کیفیت تا حدود 500 متر با کابل کواکسیال از نوع RG59 و در حدود 1000 متر با کابل کواکسیال از نوعRG6  منتقل شوند. این دوربین ها به علت هزینه کم برای جا به جایی و به کار رفتن تکنولوژی ahd  در آن، می توانند جایگزین بسیار خوبی به جای دوربین های آنالوگ قدیمی باشند.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی دوربین مدار بسته ahd  و انواع آن پرداختیم. همچنین بیان کردیم که این سیستم های مدار بسته، تصاویر را با کیفیت بسیار بالا با استفاده از کابل کواکسیال تا مسافت زیادی در اختیار افراد قرار می دهند. امیدواریم توانسته باشیم با بررسی تمام جوانب این نوع دوربین های مدار بسته، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار داده باشیم.